Socker över himlen

Förra året var julen en plåga för mig. Jag minns hur besvärad jag var utav allt ätbart som serverades vid jul. Choklad, tomtegröt, lussebullar, knäck, julskinka, köttbullar, pepparkakor, glögg. Jag fick äta med ögonen eftersom fröken anorexia förbjöd mig allt det där som hör julen till.
 
I år, när jag hittat viljan att bli frisk, tänker jag försöka njuta av denna mysiga högtid, även om det är kämpigt ibland med vissa saker. Alla ni där ute med samma (jävliga) problem - försök att njuta av julen nu.
Det är inte samma sak att sitta och titta på när alla skrattar, öppnar julklappar med en viss inlevelse, äter god mat och pratar. Vill bara ge allihop en stor kram och säga att ni är värda alltihop. Det är jag med. 
 
Postat av:ellen

Jag jag vet hur det känns, men jag har också kommit så pass långt och har viljan att bli frisk. Vi klarar detta och alla andra också, men det är och kommer vara de tuffaste vi någonsin gjort. Ha hand om dig fina Olivia. Kram

2012-12-24 @ 08:57:50
Postat av:canita

Du är så jävla vacker!!!!!!!! God jul på dig!

2012-12-24 @ 12:34:04
URL: http://canita.devote.se
Postat av:JOSEFINE ANDERSSON

äsh ingen fara alls sötnos!

och så bra inlägg, jag hoppas du gjorde det: NJÖT AV JULEN. för det är precis vad man ska göra!
PUSSS

2012-12-25 @ 10:23:49
URL: http://josefineandersson.se
Postat av:Linnéa

Min jul detta året var så himla mycket bättre än förra. Även om jag inte åt något julgodis så njöt jag av en massa god julmat och typ en halv ananas som gottis. Men bäst av allt var att jag denna julen hade ENERGI nog att njuta, skratta och umgår med min fina släkt.

2012-12-25 @ 14:21:39
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/

Lämna en kommentar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress: