Jag är inget kontrollbehov med kalla fingrar

Tjejen på bilden här under älskar så mycket saker. Några exempel är att skratta, prata och diskutera om allt mellan himmel och jord, ha mysiga hemmakvällar, åka långa tågresor, gå på bio, lyssna och försvinna i musikens text och toner, gå i affärer och byta ut pengar mot kläder i alla dess former. 
Det enda problemet är att hon blev drabbad av en sjukdom för två år sedan, anorexia nervosa. 
Alla saker som hon tyckte om blev tråkiga, hon blev isolerad från omvärlden av hennes sjukdom och alla kontakter hon hade, tappades som småningom. Sjukdomen fick henne till att bli tråkig och orkeslös, nervös, rastlös, allmänt konstig och framför allt skygg för att visa sig - och det har ju hon, som i egen hög person, fått tagit smällar för. 
 
I hennes sjukdom så har hon haft sina toppar och dalar, men för två veckor sedan var hon nära på att mista livet och blev snabbt inlagd på sjukhus med sond. Många orsaker finns, men framför allt för det var att hennes kropp har tagit så mycket stryk av att ha varit i svältläge tre gånger, på mindre än två år. Nu är hon på fötter igen, har mer näring i hjärna och kropp och kämpar som ett djur för att bli frisk. Eller rättare sagt, fri. 
 
Tjejen är jag, Olivia. Nu är jag trött på alla smällar jag får ta för sjukdomen. Jag trött på att bli dömd för att jag har blivit utmattad snabbare än andra, osocial, skygg och blyg.
För jag sådan är inte jag. Sådan är min sjukdom - och jag är ingen sjukdom, jag är bara drabbad av en.
 
Postat av:emma

jag finns alltid här för dig Olivia, och jag älskar dig. syns snart. puss

2012-11-15 @ 11:41:27
URL: http://emmysch.blogg.se
Postat av:elin

super bra skrivit, skrev en nästan exakt likadan text för ett tagsedan, vet inte om du läser min blogg och fått insperation från den men det gör inget i så fall, bara super bra skrivit av dig.

och du, sond och sådant skit är inget liv ellehur? Skaven som uppstår av slangen och smärtan kan inte gemföras med något annat, du fixar detta. kram

2012-11-15 @ 18:56:47
URL: http://sssmiley.devote.se
Postat av:Elisabeth

Finaste du ♥

2012-11-18 @ 20:37:36
URL: http://urbansdotter.blogg.se
Postat av:Malin

<3
Måste säga att ditt hår är så himla fint! Speciellt när du gör de där lockarna! Skulle du vilja visa någon gång i en video hur du gör och vad du använder dig av? :) Kram!

2012-11-24 @ 19:48:24
URL: http://malintorstensson.blogg.se

Lämna en kommentar ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Bloggadress: